העברה בין דורית - ירושות, צוואות וחלוקת עיזבון

תכנון העברה בין דורית, הורשה, עריכת צוואות ומימוש ירושה


משרדנו עוסק ומתמחה בתחום ההעברה הבין דורית, תכנון הורשה ודיני ירושות וצוואות, כאשר ההתמחות בתחום דיני הירושות והצוואות משולבת עם התמחות במקרקעין ומיסוי מקרקעין (שכן רוב הנכסים המשמעותיים המוסדרים במסגרת ירושות וצוואות הנם נכסי מקרקעין) והתמחות בדיני משפחה, וזאת על מנת ליתן ללקוחות המשרד ייעוץ מקיף ואינטגרטיבי.


ללקוחות הפונים למשרדנו, אנו נותנים ייעוץ מקיף בכל הנושאים הבאים:

1. תכנון העברה בין דורית

תכנון מקיף וכולל של כל הקשור להעברה בין דורית, לרבות תכנוני מס, הגנה על ההון המשפחתי, צוואות, יחסי ממון וגישור משפחתי לצורך עריכת סדר מלא ומקיף בכל הנכסים המשפחתיים והכנתם לקראת העברה בין דורית נכונה ומדויקת לצרכי המשפחה. 

2. עריכת צוואה

ייעוץ לקראת עריכת צוואה והכנת הצוואה בהתאם לרצון עורך הצוואה הייעוץ הנו ייעוץ מקיף ומקצועי הכולל את כל הנדרש לעריכת צוואה מקצועית שיש בה כדי ליתן ביטוי מלא לרצון המצווה ולהגנה על הרכוש. בהתאם לרצון המצווה.

בנוסף המשרד מעניק גם אימות נוטריוני של הצוואה, והפקדת הצוואה אצל רשם הירושה.

הייעוץ ניתן תוך הבנה הן של חוק הירושה והכלים המגוונים הקיימים מתחום דיני הירושה להסדרת ההורשה באופן המיטבי, והן תוך הכוונה בתחום מיסוי המקרקעין לאור ההשלכות הרבות הקיימות להורשת נכסי מקרקעין על המיסוי שיחול על היורשים והחשיבות של תכנוני מס בעריכת צוואה.

3. עריכת צוואות הדדיות

ייעוץ לקראת עריכת צוואות הדדיות בין בני זוג והכנת צוואות הדדיות בהתאם לרצון עורכי הצוואה.

צוואה הדדית הנה כלי מדהים ומתוחכם מאד, שנועד להסדיר לא רק את ההעברה של הרכוש המשפחתי, אלא גם להגן על הרכוש המשפחתי, לערוך איזונים בין צרכים משפחתיים שונים ולבצע תכנוני מס כל האפשר במטרה לחסוך במסים שעשויים לחול על היורשים.

במסגרת צוואות הדדיות ניתן דגש גם על הפן החוזי הקיים בצוואות, והתייחסות לאיזון המתאים בין הרצון להגן על הרכוש המשפחתי למול הרצון להותיר יד חופשית לבן הזוג הנותר בחיים, כאשר במסגרת הייעוץ אנו פורשים את האפשרויות השונות ונותני לבני הזוג להחליט את האיזון המתאים להם.

4. הוצאת צו ירושה / צו קיום צוואה ורישום זכויות ברשויות המקרקעין השונות

ייעוץ לקראת הוצאת צו ירושה ו/או צו קיום צוואה, הסכמי חלוקת עיזבון, מימוש העיזבון ורישום נכסים על שם היורשים.

ע"פ דין , על מנת להעביר רכוש מאדם שנפטר ליורשיו, יש להוציא צו ירושה (למקרה שהנפטר לא הותיר צוואה) או צו קיום צוואה (למקרה שהנפטר הותיר צוואה).

הייעוץ ניתן תוך הכוונה נכונה של היורשים והסבר באשר להשלכות צו הירושה/צו קיום צוואה על כל אחד מהיורשים הן באספקטים האישיים (נושים/חובות ככל שקיימים, יחסי ממון עם בן הזוג וכו') והן באספקטים המיסויים (המסים שעשויים לחול על היורש בעקבות הירושה הן על נכסים הפרטיים והן על הנכסים שירש) ותכנון נכון באמצעות הסכמי חלוקת עיזבון וכלים מתקדמים נוספים שמטרתם לבצע חלוקה נבונה ומיטבית של העיזבון. 

לאחר הוצאת הצו המתאים ניתן כמובן לרשום את הנכסים על שם היורשים במרשם הרלוונטי [טאבו, רשות מקרקעי ישראל וכדומה].

5. תכנון חלוקת עיזבון ועריכת הסכמי חלוקת עיזבון

הסכמי חלוקת עיזבון הנם הסכמים הנעשים בין יורשים באשר לעיזבון שירשו.

הסכמי חלוקת עיזבון יכולים להיעשות בין אם ההורשה הנה על פי דין (במקרה בו הנפטר לא הותיר צוואה) ובין אם ההורשה הנה ע"פ צוואה (במקרה בו הנפטר הותיר צוואה). הסכמי חלוקת עיזבון דורשים הבנה ומומחיות רבים הן בתחום הירושה והם בתחום המקרקעין ומיסוי המקרקעין (ככל שהעיזבון כולל מקרקעין) ומהווים כלי תכנוני ממדרגה ראשונה לחלוקה נבונה של נכסי העיזבון בין היורשים.

מדובר בהסכמים שרצוי לבצע אותם טרם החלוקה הראשונית של העיזבון (לאחר מכן החלוקה עשויה להיות כרוכה בתשלומי מסים) ותוך קבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה הן בתחום הירושה והן בתחום מיסוי המקרקעין לאור החשיבות הרבה של חלוקת העיזבון בצורה הטובה ביותר ותוך התחשבות בהיבטי המס האפשריים.

הטיפול והייעוץ בכל האמור לעיל ניתן תוך אינטגרציה של דיני הירושה, דיני המשפחה, ודיני המקרקעין ומיסוי המקרקעין. הייעוץ ניתן מתוך ראיה כוללת של הלקוח, מצבו המשפחתי ומכלול רצונותיו.


מוזמנים ליצור איתנו קשר