העברה בין דורית

הליך של העברה בין דורית, 

להגנה על הנכסים המשפחתיים ושלמות המשפחה!

העברה בין-דורית הנו הליך מתוכנן ומסודר של הבטחת העברת ההון המשפחתי והנכסים המשפחתיים לדור או לדורות הבאים תוך שימת דגש על ביצוע התהליך באופן מיטבי הן מבחינת שמירה על שלמות המשפחה והן מבחינת הגנה על הנכסים המשפחתיים וניהול נכון של הנכסים.

 

התהליך חיוני למשפחות, שמעוניינות לוודא שהנכסים המשפחתיים יישמרו לטובת בני המשפחה גם במצבי החיים המשתנים ושהניהול של הנכסים ייעשה באופן שישמור על ערך הנכסים ויצמצם ככל האפשר את החיכוכים והמחלוקות בין בני המשפחה.

 

אנו מתמחים במגוון תחומים משפטיים המאפשרים לנו לבצע תכנון מיטבי של העברה בין דורית תוך מענה לצרכים השונים של בני המשפחה הן בהיבטים האישיים/משפחתיים והן בהיבטים המשפטיים. 

לאור ההתמחות שלנו במיסוי נדל"ן והפחתת המס על ההון המשפחתי, אנו בוחנים במסגרת הליך ההעברה הבין דורית גם את היבטי המס ואת האפשרויות לצמצום המס על ההון המשפחתי.

 

למי מומלץ לפנות לליווי בהליך 

של העברה בין דורית ?

למי שמעוניינים לוודא שהנכסים המשפחתיים יישמרו לטובת בני המשפחה גם במצבי החיים המשתנים כגון אובדן כשירות, פטירה, קשיים כלכליים, פשיטת רגל, נישואין, פרידה, ידועים בציבור, זוגיות חדשה וכדומה.

למשפחות שכוללות בני משפחה קטינים ו/או בעלי מוגבלויות, הזקוקים להגנה מיוחדת (ברמה האישית ו/או המשפטית ו/או הכלכלית) ומבקשות לבחון את האפשרויות השונות להגנה מתאימה.

לאנשים להם נכסי נדל"ן ו/או עסקים הדורשים ניהול ומעוניינים להבטיח הן העברה מסודרת של הנכסים/עסקים  לדור הבא והן ניהול מיטבי שלהם לאורך זמן או לכל הפחות עד למימוש וחלוקה.

מהם המצבים בהם רצוי לקבל ייעוץ ולתכנן מראש  העברה בין דורית לצורך הגנה על המשפחה ו/או הגנה על הנכסים המשפחתיים?

 

  • פרידה או גירושין והגנה על הנכסים המשפחתיים ושמירתם לטובת הדור הבא.
  • נישואין ו/או זוגיות חדשה (במיוחד בפרק ב' או במקרים של ידועים בציבור) ושמירת על הנכסים המשפחתיים.
  • במקרה של חשש מכניסה לקשיים כלכליים /פשיטת רגל ורצון להגן על בני המשפחה. 
  • אפשרויות להגנה על בני משפחה במקרים של נכות/מוגבלות/אי כשירות.
  • תכנון הורשה ועריכת צוואה או צוואות הדדיות, תוך שמירה על רצון המוריש/ים ושלום המשפחה.
  • קיומם של עסקים והבטחת המשך ניהולם והעברה מסודרת לדור הבא. 
  • בחינת היבטי המס בהעברה של נכסי נדל"ן בתוך המשפחה – מתנה/ירושה/הסכמי הלוואה/נאמנות. 
  • העברה בין דורית תוך הפחתת המס על ההון המשפחתי.

מה מאפיין את הליווי המשפטי שלנו ?

ליווי מלא של הליך ההעברה הבין דורית משלב התכנון ועד לביצוע בפועל

התמחות במגוון תחומים משפטיים, ומתן מעטפת כוללת תחת קורת גג אחת. 

ניסיון רב בהובלה של תהליכים  משפחתיים והתמחות בגישור משפחתי

דברים שכדאי לדעת על העברה בין דורית

תחום ההעברה הבין דורית הנו תחום משפטי שצבר והתפתח מאד בשנים האחרונות והוא משלב בתוכו מספר תחומים משפטיים כגון: דיני משפחה וירושה, נדל"ן ומיסוי נדל"ן, דיני חברות ושותפיות (במקרים של עסקים), מיסוי אישי ובינלאומי ונאמנויות. 

הסכמים פנים משפחתיים כגון: הסכמי ממון, צוואות לרבות צוואות הדדיות, עסקאות בירושה, הסתלקויות מעזבון וחלוקת עיזבון הנם חלק מהותי מהליך ההעברה הבין דורית.   

מאחר ואחת המטרות העיקריות של הליך העברה הבין דורית הנה חיזוק ושמירה על שלמות המשפחה והיחסים בין בני המשפחה, אזי כלים מתחום הגישור המשפחתי הנם חלק בלתי נפרד מההליך.

תכנון העברה בין דורית כולל בתוכו בחינה מקפת של היבטי המס. לפיכך, תכנון העברה בין דורית והפחתת המס על ההון המשפחתי  הנם בד"כ הליכים שלובים, שמבוצעים יחדיו, ומשיגים תוצאות נפלאות הן במישור המשפחתי הן במישור הכלכלי. 

נגישות