מתי צריך הגנה על ההון המשפחתי?

הגנה על ההון המשפחתי 

רובנו נוטים לומר 'העיקר הבריאות'.
נכון, 'העיקר הבריאות', אולם מה קורה כשכסף, נדל"ן או נכסי המשפחה נמצאים על סדר היום? מה קורה ברגע בו חייבים לקבל החלטה הנוגעת לכסף? למשפחה? או לשניהם גם יחד?

לפני שהעניינים מסתבכים, מומלץ להידבר, לתאם ציפיות ובעיקר – להתייעץ ולהיערך, והכל, במטרה להגן על הרכוש שלכם ולעשות כל מה שניתן כדי שיגיע בדיוק לידיים של מי שתבחרו, ומתי שתבחרו.

את הייעוץ וההיערכות הנ"ל מומלץ לעשות תוך כדי תכנון מס נכון, על מנת לצמצם את המסים החלים ו/או עשויים לחול על ההון המשפחתי, בין בהווה ובין בעתיד. 

מתי כדאי להיערך לתכנון ושימור ההון המשפחתי? 

לקוחות רבים מגיעים להתייעצות או ליווי מקצועי כאשר מתעוררת בעיה, נוצר משבר או כאשר יש חשש שהנכסים וההון שנאספו במשך שנים רבות יגיעו לידיים הלא נכונות ו/או שיחולו עליהם מסים כבדים.

כמי שפגשה לקוחות רבים ברגעים אלו, מומלץ לדאוג להון המשפחתי מבעוד מועד, ברוגע, תוך חשיבה מושכלת ויכולת לבחון את ההשלכות המשפטיות, הכלכליות והמשפחתיות, תוך ניסיון לצמצם את חבויות מס הנדל"ן.

ייעוץ משפחתי בנוגע להגנה על הון המשפחתי - למי מומלץ?

א. תכנון הורשה תוך הגנה על ההון המשפחתי

  • למבקשים לשמור על ההון המשפחתי בתוך המשפחה ולמנוע זליגה של ההון לקרובים או לצדדים שלישיים, שהמוריש אינו מעוניין שהרכוש המשפחתי יגיע אליהם (כגון בת/בן זוג חדשים, "מטפלים" ו - "חברים" למיניהם, וכל מיני מירעין בישין שהפכו את הוצאת הכספים שלא כדין ל"מקצוע" של ממש).
  • למבקשים להגן על ההון המשפחתי מפני אפשרות של צוואה עתידית המנשלת את היורשים הטבעיים מהירושה (בעיקר נדרש להגנה מפני "מטפלים"/נוכלים הנמצאים בקרבת המוריש באחרית ימיו ומחתימים את המוריש על צוואה בלא שהוא מודע למעשיו או נתון ללחץ והשפעה בלתי הוגנת מצדם).  
  • למבקשים להוריש לחסוי ו/או ליורש/ילד, שזקוק להגנה מיוחדת ולהבטחת עתידו הכלכלי.
  • למבקשים להוריש ו/או לדאוג כלכלית ליורש/ילד, שהנו פושט רגל ו/או בעל חובות (ושכל נכסיו צפויים להיתפס/לעבור לנושים שלו).

המשרד מציע תכנון הורשה ועריכת צוואות עם מערכת הגנות לשמירה על ההון המשפחתי הן בחייו של המוריש והן לאחר פטירת המוריש, וזאת באמצעות שימוש בכלים משפטיים מתחום דיני הקניין ומתחום דיני הירושה והסכמי הממון.

ב. תכנון הורשה תוך תכנון ומזעור המס על ההון המשפחתי

  • למי שעתיד להוריש יותר מדירה אחת או למי שירש יותר מדירה אחת, ומבקש למזער את תשלומי המס על ההון המשפחתי [בד"כ מדובר בסכומים הנעים בין עשרות אלפי ש"ח למאות אלפי ש"ח ואף יותר מכך].
  • למי שירש דירה אחת, וברשותו דירה/ דירות נוספות, ומבקש למזער תשלומי מס על ההון המשפחתי.
  • לעומדים בפני הוצאת צו קיום צוואה/ירושה ומעוניינים לחלק את העיזבון בין היורשים בצורה אופטימלית, וגם להימנע מחילוקי דעות במשפחה ו/או מסים והוצאות מיותרים.
  • לעומדים בפני דילמה משפחתית-כספית כתוצאה מירושה/מתנה, ומעוניינים הן למזער את תוצאות המס והן לשמור על התא המשפחתי ולהגיע להסכמות בין הצדדים.
  • למתלבטים בפני סדר הפעולות הנכון במסגרת עריכת צוואה ו/או בנכסי ירושה (הסדר הנכון יכול לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים).

המשרד מציע ייעוץ ותכנון מס מושלם לכל מי שמבקש להעביר נכסים לדור הבא תוך הבנה של תוצאות המס, ומזעור המסים שיחולו על הרכוש המשפחתי ועל היורשים.

ג. הגנה על הרכוש המשפחתי - נישואים וידועים בציבור

  • למבקשים להגן על ההון המשפחתי לפני הגעה לגיל נישואין או לפני מעמד הנישואין (שלכם או של הילדים).
  • למבקשים להגן על ההון המשפחתי לפני או במהלך מערכת יחסים זוגית משמעותית.
  • למבקשים להסדיר הגנה ו/או חלוקת רכוש בין במהלך חיי הזוגיות ובין לקראת פרידה וגירושין.

ד. הגנה על הרכוש המשפחתי - עסקאות נדל"ן ומתנות בין קרובים

  • לשוקלים העברת נכסי נדל"ן בין בני משפחה, ובעיקר לאלו המבקשים להבטיח שמירה על ההון המשפחתי גם להמשך.
  • לעומדים בפני עסקה או עסקאות נדל"ן (רכישה, מכירה, העברה במתנה וכדומה של נכס נדל"ן), ומבקשים לא רק להגן על זכויותיהם המשפטיות אלא גם לתכנן מס ולמזער את המס על ההון המשפחתי.

ה. ייפוי כוח מתמשך - הגנה למקרה של אי כשירות

  • למבקשים להסדיר את הטיפול בגופם, רכושם ובריאותם במקרה חלילה של תלות ושל אי כשירות חלקית או מלאה.
  • למי שחשוב שכבודו ורצונו יישמרו גם במידה ויקלע חלילה למצב של אי כשירות, ומעוניין להסדיר את הנושאים הרכושיים ו/או הרפואיים והאחרים הקשורים לחייו ומגוריו וכו' במסמך משפטי בעל תוקף מחייב המופקד במשרד המשפטים. 
  • למי שמעוניין למנוע מבני משפחתו את הטרחה, עגמת הנפש והזמן הכרוכים בהגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לבית המשפט, ומעוניין להסדיר את ענייניו במסמך משפטי מחייב מחוץ לכתלי בית המשפט, וללא צורך בבירוקרטיה מתישה ובמעורבות של בתי משפט. 
  • למי שדואג לשלמות משפחתו ומעוניין מראש למנוע מצבים של סכסוכים ומחלוקות בתוך המשפחה בכל הקשור לטיפול בגופו, רכושו ובריאותו במקרה של אי כשירות. 

מהלך הייעוץ ותוצאותיו

הניסיון הרב כמגשרת והידע המקיף והמקצועי שלנו בנדל"ן, מיסוי נדל"ן, דיני ירושה ומשפחה, מעניק לנו יתרון בולט ביכולת להתאים פתרונות ייחודיים, ומאפשר ללקוחות המשרד להימנע מתסבוכות משפטיות, מתשלומי מסים מיותרים וליהנות מפתרון אופטימלי כולל תחת קורת גג אחת.  


צרו עמנו קשר